HTML

Bőgőshajó

Friss topikok

2010.03.31. 09:36 dunai hajós

Norbi és a bőgőshajók

Különleges és számomra különösen kedves fotókat kaptam a bogoshajo@index.hu e-mail címemre néhány napja. A képeken egy bőgőshajó-makett látható, ami - itt a bőgőshajó blogon - még nem is lenne semmi meglepő. Az viszont már érdekesebb, hol készült a fotó. Mint "gabesz" írta: Szentendrén, a belvárosban, az Update nevű étteremben.

Megvallom, kicsit kételkedtem a történetben, ezért kibicikliztem a helyszínre, ahol meg is találtam a gyönyörű gabonáshajó-makettet. Az üzlet vezetőjétől, egy kedves, elegáns úriembertől, Vállai Bélától érdeklődtem, hogyan kerülhetett ide ez a csodás burcsella, ő azonban nem tudott felvilágosítást adni, viszont mialatt megittam egy - gondolom update - kávét, megérkezett maga a tulajdonos: Schobert Norbert. Feleségével, Rékával röviden elmesélték a hajó történetét, de előtte - szerencsére csak viccesen - kicsit megróttak, hogy én nem tudom: Norbi évek óta imádja a hajózást.

Mivel a motorcsónak iránt kevésbé érdeklődöm, gyorsan rátértünk a régi fahajókra. Kiderült, első és legkomolyabb makettje a Vasa mása otthonában található, lakásának egyik éke. Az étterem bőgőshajóját egy komáromi látogatása idején, a helyi Tourinform irodájában vásárolta, majd úgy gondolta, legjobb helye a dunaparti éttermében lesz, ide is becsempészi vele a magyar hajós hagyományokat.

Őszintén elcsodálkoztam. Csúnyán hangzik, de nem feltételeztem Schobert Norbiról, hogy ilyen szenvedélyes hangon képes beszélni egy hajómakettről, meg általában a hajózásról. Mindenesetre tetszik. Mármint nem Norbi, csak a történet. Ami azért azt bizonyítja, hogy ilyen kedves polgári gesztusok - és hajóbarátok - néha ott is felbukkannak, ahol az ember a legkevésbé számít rá.

6 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://bogoshajo.blog.hu/api/trackback/id/tr311883271

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Almaspite 2010.03.31. 11:57:33

Na és most akkor mi lesz? Úgy értem, hogy ezzel akkor még dramaturgiailag nincs lezárva a sztori! Megvan a nyom: el lehet menni Komáromba és megkérdezni az ottani Tourinform irodában, hogy honnan szerzik be a hajómodelleket?

Emiatt ez kissé félbevágott sztorinak tűnik számomra... Nincs lezárva minden szál...

Hírbuzi 2010.03.31. 13:00:09

Igen, tényleg öröm hallani valami pozitív dolgot is róla! Ezek szerint jót tett neki, hogy hetente megvereti magát :)
hircsarda.hu/bulvar/2289-norbi-jot-tett-ezentul-hetente-megveretem-magam/

Dzsó Bendzsó 2010.04.01. 02:11:10

Bőgőshajót tartani makettként az polgári szokás. Én csak sima fizikai munkás bőgőshajó fan magyar állampolgár vagyok. Akkor ezek után lemondhatok a rajongásomról???

Kicsit sznobosabb volt sajnos ez a kijelentésed mint maga Norbi.

MACSKANŐ 2010.04.01. 09:31:34

Szerintem nagyon szimpi a történet és ezzel még inkább megerősít abban a hitemben hogy Norbi&Réka a természetes, magyar értékek híve.

DArchAngel 2010.08.12. 12:10:13

Én sem néztem ki belőle. Lehet, még az update is jobban menne, ha a médiákban is inkább ezt az oldalát mutatná.
süti beállítások módosítása